Rozporządzenie MEiN. Nauka zdalna od 20 grudnia. Co z przedszkolami?
Opublikowano rozporządzenie dotyczące zawieszenia zajęć stacjonarnych od 20 grudnia do 9 stycznia. Zgodnie z jego treścią zawieszone będą zajęcia stacjonarne w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Przedszkola działają na dotychczasowych zasadach. Co znajdziemy w treści rozporządzenia o nauce zdalnej od 20 grudnia do 9 stycznia?
– NASZE SZKOLENIA –
– – – – – – – – – – – – – – –
Pogotowie dotacyjne 2024/25. Roczne rozliczenie dotacji. Zmiany w dotacjach 2025
Termin: 17 grudnia godz. 16.00
Zapisy: Pogotowie Dotacyjne. Zmiany w dotacjach. Roczne rozliczenie >>>
– – – – – – – – – – – – – – –
Zawieszenie zajęć stacjonarnych. Jakich placówek dotyczy?
Zgodnie z treścią rozporządzenia MEiN w okresie od 20 grudnia 2021 do 9 stycznia 2022 zawieszone zostają zajęcia stacjonarne w szkołach podstawowych, szkołach ponadpodstawowych, placówkach kształcenia ustawicznego i centrach kształcenia zawodowego, szkołach artystycznych realizujących wyłącznie kształcenie artystyczne oraz placówkach artystycznych, szkołach artystycznych realizujących także kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub liceum ogólnokształcącego.
Zajęcia realizowane w formie zdalnej
W placówkach, w których zajęcia stacjonarne zostają zawieszone w okresie od 20 grudnia 2021 do 9 stycznia 2022, zajęcia realizowane są z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość.
Dodatkowy zasiłek opiekuńczy od 20 grudnia 2021. Wzór oświadczenia
Przedszkola pozostają otwarte
Zgodnie z treścią rozporządzenia MEiN ograniczenie zajęć stacjonarnych nie dotyczy przedszkoli. Zajęcia będą się w nich odbywać na dotychczasowych zasadach.
400 plus na dziecko w żłobku. Od 2022 dofinansowanie na objęcie dziecka opieką żłobkową
Inne jednostki, których nie dotyczy zawieszenie zajęć od 20 grudnia 2021
Wśród placówek, których nie dotyczy zawieszenie zajęć stacjonarnych rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, wymienia:
- oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych
- szkoły podstawowe specjalne oraz szkoły ponadpodstawowe specjalne, funkcjonujące w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii
- internaty i bursy
- branżowe szkoły I stopnia – w odniesieniu do uczniów branżowych szkół I stopnia będących młodocianymi pracownikami w zakresie zajęć praktycznych realizowanych u pracodawców, o ile u pracodawcy nie występują zdarzenia, które ze względu na aktualną sytuację
- epidemiologiczną mogą zagrozić zdrowiu młodocianego pracownika
Koniec roku w przedszkolu. Rozliczanie dotacji, roszczenia i należności za przyszły rok
Dyrektor placówki podejmuje decyzję o zawieszeniu zajęć stacjonarnych
W gestii dyrektora placówki rozporządzenie pozostawia kwestię zawieszenia zajęć stacjonarnych w następujących podmiotach:
- szkołach podstawowych specjalnych oraz szkołach ponadpodstawowych specjalnych
- szkołach podstawowych specjalnych, oraz szkołach ponadpodstawowych specjalnych, funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych
- szkołach podstawowych specjalnych oraz szkołach ponadpodstawowych specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej
Zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe mogą być organizowane
W przypadku szkół prowadzących kształcenie zawodowe, placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego dyrektor odpowiednio szkoły, placówki lub centrum może zorganizować:
- zajęcia praktyczne w miejscu ich prowadzenia, w wybranych dniach tygodnia, w wymiarze nieprzekraczającym 16 godzin tygodniowo
- praktyki zawodowe w miejscu ich prowadzenia, o ile w podmiocie, w którym są realizowane te praktyki, nie występują zdarzenia, które ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną mogą zagrozić zdrowiu uczniów
Zajęcia praktyczne mogą być również prowadzone u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych, o ile w podmiotach tych nie występują zdarzenia, które ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną mogą zagrozić zdrowiu uczniów.
Wczesne wspomaganie rozwoju w czasie zawieszenia zajęć stacjonarnych
W czasie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty, zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju i zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze są realizowane w bezpośrednim kontakcie dziecka lub ucznia z osobą prowadzącą te zajęcia na terenie tej jednostki, z uwzględnieniem realizacji odpowiednio opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka lub orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
Zajęcia dla uczniów, którzy nie mogą realizować nauki zdalnej
Dyrektorzy szkół będą mieli również obowiązek zorganizowania zajęć stacjonarnych dla uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Dyrektor szkoły podstawowej oraz szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, na wniosek rodziców uczniów uczęszczających do klas I–III, którzy nie mogą zapewnić opieki swoim dzieciom w tym okresie, ma obowiązek zorganizować dla nich opiekę w szkole. Dzieciom objętym opieką świetlicową na terenie szkoły dyrektor będzie musiał umożliwić realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.
Zapraszamy na nasz fanpage, kanał na YouTube i profil na instagramie