E-Doręczenia kto i kiedy musi założyć skrzynkę?

1 stycznia 2025 r. weszły w życie przepisy dotyczące e-Doręczeń. Jest to usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Sprawdź kto, na podstawie nowych regulacji, ma obowiązek wdrożenia systemu e-Doręczeń. Jakie terminy na utworzenie skrzynek e-Doręczeń przewidział ustawodawca dla podmiotów, które działalność zarejestrowały przed 1 stycznia 2025?
- Kto ma obowiązek założyć skrzynkę do E-Doręczeń?
- Do kiedy musimy założyć skrzynkę do E-Doręczeń
- Jak założyć adres do E-Doręczeń
- Jak aktywować skrzynkę do E-Doręczeń
— NASZE SZKOLENIA —
———————————–
Szkolenie 15 kwietnia od 16.00
Przewodnik dyrektora placówki. Zmiany 2025, SIO, godziny wsparcia, oddziały integracyjne i etaty…
Zapisy: Zmiany w dotacjach, SIO, etaty >>>
———————————–
E-Doręczenia – kogo dotyczy obowiązek?
Do założenia adresu e-Doręczeń i wpisania go do Bazy Adresów Elektronicznych zobowiązani są przedsiębiorcy wpisani do KRS i CEIDG. Obowiązkowo z e-Doręczeń muszą korzystać także przedstawiciele niektórych zawodów zaufania publicznego – adwokaci, radcy prawni, doradcy podatkowi, doradcy restrukturyzacyjni, rzecznicy patentowi, notariusze.
Dotacja oświatowa na dzieci wyliczana z uwzględnieniem wszystkich wag
Do kiedy musisz założyć skrzynkę e-Doręczeń
– przedsiębiorcy wpisani do KRS przed 1 stycznia 2025 r. – założenie skrzynki do e-Doręczeń do dnia 1 kwietnia 2025
– przedsiębiorcy wpisani do KRS po 1 stycznia 2025 r. – założenie skrzynki do e-doręczeń w momencie wpisu do rejestru
– przedsiębiorcy wpisani do CEIDG przed 1 stycznia 2025 r. – założenie skrzynki do 1 października 2026 r., w przypadku złożenia wniosku o aktualizację wpisu po 30 czerwca 2025 r. – wraz z aktualizacją.
– przedsiębiorcy wpisani do CEIDG po 1 stycznia 2025 r. – wraz z wnioskiem o wpis
Jak założyć adres do e-Doręczeń
Wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń można złożyć za pośrednictwem Konta Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl. Wniosek przez Biznes.gov.pl mogą złożyć wyłącznie przedsiębiorcy prywatni. Podmioty publiczne i przedstawiciele zawodów zaufania publicznego wnioskują o utworzenie adresu do e-Doręczeń za pośrednictwem e-usługi udostępnionej na stronie gov.pl.
Czy prywatne szkoły i przedszkola stracą dotacje?
Jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń
Po otrzymaniu e-maila o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o adres do e-Doręczeń, administrator wskazany we wniosku będzie mógł aktywować skrzynkę do e-Doręczeń. Aby to
zrobić:
1. Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl.
2. Otwórz zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym.
3. Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować.
4. Podaj adres email do powiadomień i zapoznaj się z regulaminem świadczenia usług przez Operatora Wyznaczonego.
5. Kliknij przycisk Aktywuj.
Na adres e-mail administratora otrzymasz informację, że skrzynka jest aktywna i możesz z niej korzystać.
Zapraszamy na nasz fanpage, profil na instagramie i kanał na YouTube